Didemo

P’ćao, bejbeh, kaki si?

Cimne me pre neki dan dete iz škole da me pita za Skijatos. Fazon, “Reče mi taj i taj da si bila, pa da se raspitam kako je tamo, hoćemo dečko i ja da idemo ovog leta, imaš li slike.” A meni kad nije srce propalo do središta zemlje.

Opišem joj sve nekako u kratkim crtama, koliko je divno i lepo ostrvo, da košta dosta ali da vredi jer je raj, bla bla bla… Čkiljim dok biram neke slike da joj pošaljem, a psujem u sebi dan kad sam se rodila ako slučajno otvorim neku gde smo ti i ja. Čkiljim da ne vidim, a ustvari sve klikćem pogrešno jer čkiljim. Jebo me bog.

Možda najlepše sećanje na jedno more.

Jao, pa hoćemo li u neki grad ili na more, a ti si već uplatio more sa društvom, pa kako ćeš na dva mora, mislila sam da ćeš se smoriti. Posle dok smo se dogovorili da ćemo da jurimo Kefaloniju, ja se plašim aviona, a sve bukirano za autobus. Šta je ovaj Skijatos? To je jedino slobodno, a nemamo pojma kako je, nismo ni planirali, koju ćemo vilu, eto ta Makis izgleda lepo. Ma, uplaćuj, više nije ni bitno, d’idemo na more, šta nas briga, biće nam super.

Bože, jedva sam ga dočekao. Put ceo, i lomljenje sa nogama po busu, pa te puštam da mi staviš glavu na kolena da zaspiš jer znam da ne možeš da staneš na tri sedišta zbog visine, a kamoli dva. Trnu mi noge koliko ti je teška glava, ali me toliko boli dupe za to jer, ej, idemo na more. Ti i ja.

Vila Makis. Hahahhaha. Da li je mogla na većoj uzbrdici da bude? Evo, ja ne znam. Koje muke i psihičke pripreme za pentranje do gajbe posle svake plaže i izlaska u grad. Bar jedan checkpoint na putu do gore, da skupimo ostatak snage da izguramo do vrha. Večna psovanja i smejanja i čak tvoje odvažnosti da nekad i potrčiš do gore. Koma. Ali zato pogled sa terase puca. I magare u dvorištu. Sjajno.

Otkriće najbolje pizze na svetu ikad. Maria’s Pizza. Dva puta odemo tamo na večeru i dva puta ti ubodeš siromašnije verzije. Što sam bio ponosan na sebe što sam oba puta ubo najbolja sranja koje čovek moze da stavi na jednu pizzu. Haosi od klope.

One ostale večere, kad smo se didili da izgledamo grofovski za rižoto sa školjkama i vinom, pa za pastu sa morskim plodovima i vinom, i onaj fenomenalan sladoled ( bez vina ). Na tom moru sam shvatio tek koliko ti možeš da pojedeš. Žderi ujutru, žderi preko dana, žderi užine, žderi večere. Planovi unpred na koju ćemo plažu i gde ima tamo da se jede. Koliko mi je to bilo prezanimljivo. Da te gledam dok jedeš. Koliko slatko jedeš. Ništa mi nije bilo draže nego kad ti spremim makar taj doručak zbog kojeg si nosio tunjevine i “zlatiborce” iz domovine. Uživao sam da ti spremam bilo šta.

One plaže. Ona što smo je prozvali “Kukuriku”. Najlepše nešto što sam video do tad. A ti, ko gospodin u ležaljci u hladu, ja se pečem na onom suncu. Kao tu nešto hoću boju, a ustvari ne bih izlazio iz one vode sa tobom. Bacanja i davljenja i grljenja i ljubljenja. Tu ti nešto dobacujem da plivaš malo, a ne bih te puštala iz ruku. Mokar i preplanuo, oči ti se stopile sa morem i nebom. Koliko sam se samo svakog dana zaljubljivao u tebe, iznova i iznova, dok smo provodili dane samo ti i ja, na najlepšem mestu na svetu.

A sećas se kad smo izašli u grad sa namerom da se napijemo? Grčki Đorđe David na gitari u rock klubu u gradu, red piva, red “bimare” i nekih sranja što nas je častila konobarica. I dalje ne znam šta je ono bilo što sam popio. A ne da smo popili, nego boga oca. Do jaja svirka. DJ pušta Immortal – Mighty Ravendark jer si mu tražio zbog mene. Pa raspuk’o sam se od sreće. Ej. Immortal. Na Skijatosu. Koliko mi znače te sitnice. After u klubu pored. Ti, onako odran se sprijateljio sa DJ-em, dovoljno da nas zove da pijemo dalje u praznom klubu i kenjamo sa osobljem, dok nam toče džabe pića. Kako sam se upropastio, hahah. Sećam se da sam ustala, kao idemo, i nogu odjednom nema. Znam da si me privio uz sebe i tako vodio do gajbe, ali ja pojma nemam kako smo stigli odatle do sobe, čak se ni uzbrdice ne sećam. Ali znam da smo došli do kreveta i da si samo pao. Gledam te ja, onako, kroz pijane oči, uspeo sam da te skinem, namestim, pokrijem i donesem flašu vode pored kreveta. Zaspala sam ko preklana. Ustajem posle četiri sata rešena da zaustavim glavobolju kafetinom ili čekićem, šta prvo nađem. I samo te čujem kako progovaraš “Daj i meni jedan”. Ti zaspao ponovo, ja ko vampir preblejao na terasi sate. Ulazim u sobu, a ti u pozi sa prekrštenim nogama u vazduhu kao da sediš u nevidiljivoj stolici. Naravno da sam slikao.

Taj dan smo otišli na onu plažu pored aerodroma. Koliko sam se plašio, avion poleće na četiri metra iznad glava nam, tebe boli dupe, ja u iščekivanju srčanog udara za svaki sat koji smo proveli tamo. A to nam je bio poslednji dan. Tačno bih još deset dana proveo na toj plaži jer nisam hteo nazad. Hteo sam da budem sa tobom na najboljem moru ikad još malo.

Uveče smo otišli opet u restoran na večeru u kome smo bili prvo veče. Polikratis, hahahahh. Jebeni Polikratis, koliko si smarao sa pesmicom, ali bih obe ruke dao da te čujem da pevušiš to sranje opet. Pojeli po kilo musake, popili piva, izrokali ouzo, dovukli se jedva do gajbe, i onako, pakujemo ostatak stvari, sve boli od naždranosti. Ležimo jedno pored drugog, gledamo se i uhćemo, a ti izgovaraš “Jao, jebo bih, al ne moguuuu!!” Vrištanje.

Vraćamo se nazad. Ležimo na podu trajekta sa isprepletanim vratovima, lupetamo najgore gluposti, smehovi i raspadi. Gužvanje po busu dok nismo došli kući i tvoj ćale me dovozi do zgrade. Uzeo si onaj kofer, digao iznad glave i trčao uz stepenice da ga ja ne bih vukla. Zagrlio si me i izljubio i govorio koliko ti je bilo lepo. Jedva si otišao.

Prekjuče me cimne opet dete iz škole, kaže “Da uzimamo Makis ili neku drugu vilu?” Mislim se, Makis, najsjajnija vila u univerzumu. “Uzmi drugu, A, uzbrdica, rekoh ti. I ne brini, provešćeš se kao nikada do sad.”

Koliko sam te samo voleo na Skijatosu.

Leave a Reply

