Hobo sa Kriptona

P’ćao, bejbeh, kaki si?

Jao, moram da podelim ovo sa tobom. Uspeo sam nešto malo da ti ispričam kad smo se sreli na onom nemilom maskembalu u decembru, ali verujem da se ne sećas ničega.

Ono kada se snimao pilot za “Krypton” kod nas u oktobru, pa je M iscimao lika da me ubaci za statiranje. Pa, jeeee-bote. Nema deset dana kako nismo zajedno, ja ceo onaj inicijalni emotivni kolaps preživljavam, i M javlja da će me zvati na snimanje. Kako me je obradovao, crk’o sam! Zamisli, aj’ što snimaju kod nas, nego što je DC serija, o superherojima, pa neka je i o Supermenovom dedi, ali sam bio srećan ko ker. A znaš koliko volim stripove i koliko sam u svemu tome, pa još da budem deo profi snimanja, sve se složilo da mi se ostvari želja – pa i da sam u kadru na dve sekunde, ne pravim pitanje.

Trebalo je da budem u pet ujutru u Avala Filmu, dok se svi statisti prozovu, presvuku, odradi šminka kome treba i to, pa da snimanje počne oko 8h. Potpišem ja tamo neki ugovor i ubace me u sobicu gde su okačeni svi kostimi da se presvučem. Kostim nije mogao da bude od tanjeg materijala, neke krpe što se uvijaju bezbroj puta oko struka, dva kaiša i neke čizmice za broj veće. Stojim tu, dvoje ljudi me oblači, ja blenem kroz prozor i kezim se – joj, koliko sam bitan klošar. Šalju me da mi nameste periku. Sav sam se obradovao kad sam shvatio da uz moj kostim ide perika i smorio kad sam videla da je najružnija perika na svetu, hahah. A mogao sam lepo da plenim sa nekim kosama do dupeta i repovima, al’ bože moj, nek’ budem klošar do kraja. Ne sme da se slika ništa, nemaš gde da ostaviš jaknu tamo, a trista ljudi na sve strane – reko’, ostavi ti sve to na sigurno i da ne napravim problem M ako dođem u iskušenje da slikam sve živo.

Trči napolje u šator za statiste u tim krpama, a napolju hladnoooo i vetar nosi, tres’o sam se ko narkoman. Upoznam odmah devojku jednu da se tresemo zajedno, dok nam dele doručak i kafe, i prave plan koji statisti su za koju scenu. Dovedu nas na set i izaberu me za tu prvu scenu koju rade. Daju mi rekvizit, neki ceger za pijac jer treba da hodam tu u pozadini i biram, fazon, svemirski paradajz na tezgi. Kriptonska verzija Kalenića, jelte, hahah.

Objasne nam šta treba da radimo i koja je putanja kretanja, da ne staješ ispred glumaca i ne gledaš u kameru. Hjoo, sve sam upijao oko sebe, od scenografije, šta koja ekipa radi, režisera koji ide tamo-vamo i proverava da li je sve kako treba, asistenata koji trče okolo za glumcima da im dodaju ćebe. A još uvek se tresem od nenormalne zime, u toj “uličici” gde treba da glumim hodanje i ne verujem koliko je sve sjajno. Dva minuta pre nego što kreće ceo cirkus, dotrčava M do mene da se ismejemo koliki sam hobo i koliko nam je do jaja što stojimo na setu od milion dolara.

Posle četiri sata scena je bila gotova, pa druga tura klošara radi drugu scenu, a mi iz prve čučimo napolju na vetru, umotani u ćebiće da ne bismo pomrli od zime. Donose nam ručak i tu sam uspeo još jednom da vidim M do kraja dana. Dok sam blejao tu besposlen, sve sam živo “inspektovao”, skele, rekvizite, mahovinu po lažnim zidovima, lepljive trake, zavukao se svuda gde sam mogao da odem, blejao sa glumcima koji išli na pauzu za cigaru i proklinjao dan što ti nisi tu sa mnom. Da budemo kriptonski klošari.

Posle 16 sati sveukupnog bivstovanja tamo, smrz’o sam se ko na Hoth-u, zaradio 20 evra, proveo 20 minuta smejući se sa likom iz garderobe koji je pokušavao da me izvadi iz onih krpa. Nagledao se trista čuda, od muvanja do majčinog šamara sinčiću posle njegovih zarađenih bednih 20 evra, pa do klanova sredovečnih ženturača koje ogovaraju druge sredovečne ženturače što neće da ponude ćebe i keks.

Šalje M juče link, izašao trejler za “Krypton” i teče konverzacija. I samo me vratilo na taj dan kada sam bio toliko srećan i slomljen u isto vreme i što nisam mogao da ti se popnem na glavu prepričavanjem i količinom grljenja koju bih ti tad dao.

gra

Leave a Reply

